söndag 6 februari 2011

En pappersblomma eller pappersboll.

Ska på ett födelsedagsfirande i helgen och tänkte strunta i att köpa en blomma. i stället får födelsedagsbarnet en pappersblomma. Knåpade ihop den idag. Det är viktigt att cirklarna blir lika stora.. annars blir det lite skillnader när man limmar ihop dem. Jag hittade mönster till denna blomma här hos HELLO My name is Heather (där du laddar ner en pdf med beskrivning och mall) Så här såg min lilla arbetsprocess ut.

Jag gjorde en cirkelmall i kartong, för att lättare rita utav och klippte ut 20 st cirklar från olika papper. Det finns två olika cirklar beroende på hur stor boll man vill göra, jag gjorde den "lilla".

Vek sedan alla cirklar så mitten blev en triangel.. det var lite pilligt.

Så limmade jag ihop alla 20 bitarna så det vart en boll. Det var här jag märkte att det var lite skillnader, det märks bl.a på att det blir lite hål emellan endel cirklar.

Sedan ser ni här reslutatet av allt mitt pysslande. Ok bollen är klar men inte pinnen jag ska sätta den på, den håller på att torka, nymålad. :) Sen tänkte jag sätta på lite band och så. Det blir ingen kruka tror jag.




Inlägget publicerades 14/6 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar