onsdag 27 juni 2012

Art Journal - nu har även jag börjat.

Så har jag kommit fram till att det där med Art Journal skulle passa mig. I allafall att jag prövar på det.
Har inte målat, ritat och tecknat på ett bra tag och känner att det kommit i skymundan, jag fotar ju helst numera. Ja ok jag har målat väggar och annat men inte mer än så!
Läste för längesedan bloggar om Art Journal och det dök upp i mitt huvud igen, så nu tänkte jag att jag skulle börja själv. Jag börjar smått och enkelt för att bara få komma igång och börja måla, doodla, teckna och hoppas på att så småningom få igång kreativiteten och då kunna utvecklas och det bästa av allt är ju att jag  sedan kan se tillbaka på det.
Tänkte även blanda min art journal med lite personlig utveckling och försöka få ner ex saker jag är tacksam för en dag, kanske ställen som gör mig glad, notera vad jag kan bli bättre på etc

Det första jag har gjort är att skaffa mig själva boken.. Jag glömde bort att jag hade tomma böcker i rätt format så i min då falska tro så tog jag en gammal deckare i från bokhyllan. Smetade Gesso över pärmarna och skapade min alldeles egna Art Journal.


Har inte fotat det ännu men har gjort två uppslag i boken också. Har grundat med Gesso i boken och sedan låtit tankar och kreativiteten flöda. Limmade i hop ett par sidor och rev ut ett par andra för att göra plats åt andra uppslaget. Känns bra. Får se hur det går vidare... :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar