måndag 23 juli 2012

Altrat en ask

Käre farmor fyllde år, 95 fantastiska år. Vad ger man en så dam i hennes ålder, en dam som har allt?
Jag tänkte på lite gott att äta, kanske fina utsökta chokladbitar?  Tyckte det var trist att ge det så där rakt av. Kom då på att jag skulle dekorera en pappask och lägga i ckoklad och annat i den och gjorde slag i saken.
Hon har haft bondgård och alltid gillat naturen, sommaren och fråglar och därav att den fick bli i ljusgröna toner med lite brunt för jorden och så fåglar.

Tyvärr vart den klar först natten innan vi åkte så det vart bara ett par snabba bilder under köksfläkten innan jag var tvungen att packa ner och klart allt ch få sova lite. Insåg att jag missade fota alla vinklar. Tror dessutom att jag inte var riktigt klar på dessa bilder, kan ha missat några dekorationer.. Jaja hon vart i all fall glad och detta blev mitt första altrade verk.. en presentbox. Insidan är målad i ljusgrönt och har ett färglatt dekorerat papper fäst i botten och lock. (ingen bild på det)
Sedan fyllde jag den med papper och lite fina chokladkakor, bara de ett konstverk med guld, fröer, frukter etc.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar