onsdag 29 augusti 2012

Cupcakes - Choklad & Mango

Inför en liten fest så testade jag att provbaka ett recept på Choklad cupcakes med Mango frosting.
De vart så goda och lyckade att jag faktiskt inte fick smaka någon, ja hann helt enkelt inte innan de var slut.

Jag var noga denna gång med att inte vispa mer efter att mjölet tillsattes utan röra med sleven och det var väldigt bra och fluffiga cupcakes. Sen fyllde jag dem med chokladsmet och gjorde en mangoglasyr.
Receptet hittade jag hos den fantastiska Heavenly Cupcake.
Här är bakningsprocessen på bild.

Nu övade jag mig lite på olika spritsningar på dessa cupcakes och jag insåg att alla tyllar inte är så bra att spritsa med. Alltid lär man sig något, tyckte dock jag gjorde bra räddningar. 
Prövade att ha rester av denna glasyr på en vaniljsmakande cupcake men nej det vart för sött, passade mycket bättre till dessa choklad cupcakes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar